Vision

Charlottenlund Børnehus´ vision

Med kerneopgaven i centrum og hvert enkelt barns trivsel og udvikling, som omdrejningspunkt, er det Charlottenlund Børnehus´ vision, at sikre et inkluderende, nærværende og udviklende børnemiljø med høj faglig kvalitet.

Dette kan ses i praksis i alle hverdagshandlinger og i de planlagte pædagogiske aktiviteter, som tager afsæt i den styrkede pædagogiske læreplan, i den nyeste forskning og pædagogik på 0 - 6 års området.

Charlottenlund Børnehus står på et fundament af anerkendelse og praktiserer tydelige værdier såsom venlighed, imødekommenhed, nærvær, tillid og fællesskab.

Værdierne er grundlaget for alle handlinger i institutionen og kan ses og mærkes af alle, som træder ind i institutionen.

Alle børn i Charlottenlund Børnehus bliver set, hørt og forstået.

Medarbejderne er i samværet med børnene tydelige, omsorgsfulde, venlige, konstruktive og vejledende voksne.

Vi udviser i alle hverdags handlinger ro, lydhørhed, omsorg og positiv interesse i hvert enkelt barns udvikling, både socialt, følelsesmæssigt, kognitivt, sprogligt og motorisk.

I praksis betyder dette, at medarbejderne betragter sig selv og agerer, som børnegruppernes ledere og rollemodeller. Det genererer positivt følgeskab, tryghed og trivsel, som er grundlaget for al faglig, følelsesmæssig, social og personlig udvikling.

Vores børn fortjener at vi, forældre og medarbejdere, vægter det gode samarbejde, hvilket er en forudsætning for barnets mulighed for optimal trivsel og udvikling.

I praksis betyder dette, at al kommunikation med og om, hvert enkelt barn og dets forældre foregår respektfuldt og med oprigtig interesse og åbenhed.

Både ledelse og medarbejdere sikrer via konstruktiv, samarbejde og feedback, at vi løbende udvikler os og dermed lever op til de krav og forventninger, der stilles til Charlottenlund Børnehus både internt og eksternt.

Ledelsen har forventninger til en kontinuerlig faglig kompetenceudvikling og refleksion om pædagogik, menneskesyn og andre faglige aspekter.

Ledelsen sikrer, at Charlottenlund Børnehus har en kultur, hvor vi via refleksion, sparring og mod udfordrer hinanden fagligt og anvender den nyeste forskning og pædagogik på for 0 - 6 års området.

Ledelse og medarbejdere interesser sig for og understøtter hinandens faglige og personlige kompetencer, således at alle medarbejdere i Charlottenlund Børnehus, har mulighed for både at udfolde og udvikle sig.

Via ansvarlighed, medindflydelse og dialog skaber ledelse og medarbejdere de bedste betingelser for, at alle kan bidrage til et godt arbejdsfællesskab og derved sikre en høj kvalitet og et sundt arbejdsmiljø i institutionen.

Billede fjernet.