Vision for forældresamarbejdet i Charlottenlund Børnehus

afd. Kastaniegården og afd. Tryllefløjten

At være barn i Charlottenlund Børnehus, anser vi som en dannelsesrejse, der har til formål at udvikle barnets personlighed, hvorpå barnet kan få en forståelse af sin omverden gennem deltagelse, inddragelse, undersøgelse samt egne og fælles oplevelser.

Vores børn fortjener at vi, forældre og medarbejdere, vægter det gode samarbejde, hvilket vi mener er en forudsætning for barnets mulighed for optimal trivsel og udvikling.

Vigtige værdier i Charlottenlund Børnehus;

Trivsel gennem nærvær

Samarbejde gennem tillid

Fællesskab gennem rummelighed og mangfoldighed

Vi samarbejder ud fra følgende overbevisninger;

Forældre og medarbejdere er bevidste om, at adfærd og handlinger har en afsmittende effekt på både stemningen og kulturen i Charlottenlund Børnehus.

Forældre og medarbejdere møder hinanden med positive forventninger, kommunikerer konstruktivt og er opmærksomme på hensigten.

Forældre og medarbejdere bidrager aktivt i at styrke det store børnefællesskab i Charlottenlund Børnehus.

Forældres og medarbejderes handlinger synliggør bevidstheden om, at det enkelte barn er en del af et fællesskab, og at alle børn har en værdi.

Forældre og medarbejdere bakker op om institutionens pædagogiske retning og institutions arbejde ift. rummelighed og mangfoldighed

Forældre og medarbejdere er indforstået med, at vores fælles kerneopgave er at skabe sammenhæng og sammenhold, være aktive og deltagende i både børnenes og Charlottenlund Børnehus´ udvikling.

Udover visionen for Charlottenlund Børnehus, skal forældre og medarbejdere have kendskab til Gentofte kommunes Børnevision.